.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راهكار هاي تحقق فرامين مقام معظم رهبري در شهرداري ها
سید مهدی احمدي
راهكار هاي تحقق فرامين مقام معظم رهبري در شهرداري ها

شمال نیوز: رهبر فرزانه انقلاب هرساله با نگاه حكيمانه ي خود بخشي از راه كارها و راهبردهاي رسيدن به جامعه ي آرماني ايراني و اسلامي را در قالب شعار مطرح مي نمايند كه خود به منزله ي چراغ راه و سرمشق رسيدن به آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي است.
آرمان هايي كه بر اساس سند چشم انداز نظام و نشأت گرفته از اصول مدون قانون اساسي، انديشه هاي ناب بنيان گذار كبير انقلاب اسلامي و منويات مقام معظم رهبري است، تا با اتكال به قدرت خداوند متعال و عزم ملي ايران اسلامي بتواند به جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در منطقه و م‍ؤثر در سطح منطقه و جهان بالاخص الهام بخش كشورهاي اسلامي تبديل شود.
مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با نگاه موشكافانه ي خود كه ناشي از نگاه مدبرانه به شرايط داخلي و خارجي بوده و همچنين شناسايي نقاط ضعف و قدرت جامعه و نيز با عنايت به وجود تهديدات و تحريم هاي كشورهاي استكباري كه به منظور كند نمودن و متوقف نمودن حركت جهادي و رو به جلوي عزيزان اين مرز و بوم صورت مي پذيرد،حركت جهادي در راه اصلاح الگوي اقتصادي را درطي چند سال متوالي مطرح نمودند كه نامگذاري امسال نيز در همين راستا صورت پذيرفته است.
مسلماً اين شعارها هم بايد به درستي در جامعه تبيين و فرهنگ سازي شود كه رسانه ملي و اصحاب رسانه مي توانند در اين مسير نقش مهمي را ايفا نمايند و هم بايد در تمامي برنامه ريزي هاي دستگاه ها از جمله شهرداري ها مورد توجه جدي قرار گيرد.
1- شهرداري ها با توجه به درگير بودن در بخش وسيعي از جامعه و مواجهه با شهروندان در هنگام ارائه خدمات متنوع شهري و همچنين به لحاظ داشتن ظرفيت هاي مناسب شهري مي توانند به خوبي در امر فرهنگ سازي شعار سالانه رهبري نقش ايفا كنند.
2- از طرفي شهرداري ها به لحاظ وظايف ذاتيشان در ارائه خدمات متنوع بايد اين نوع خدمات را به صورت عادلانه در تمامي سطح شهر توزيع نمايند تا در سايه ي اين خدمات شهروندان، توليد گران و صنعت گران جامعه بتوانند با بهره گيري از اين خدمات به توليد ملي بپردازند.
3- با توجه به اينكه بخشي از اين شعار به حمايت از كار و سرمايه ايراني اختصاص دارد، خوشبختانه شهرداري ها مي توانند با اجراي پرو‍ژه هاي زيربنايي و روبنايي ضمن توليد كار و ثروت از نيروي انساني و سرمايه ي بومي در اجراي پروژه ها استفاده نمايند كه اين مهم نيز بايد به صورت جدي در سال جاري لحاظ شود.
4- از طرفي شهرداري ها بايد در سال جاري فرصت سرمايه گذاري بخش هاي خصوصي را از طريق واگذاري برخي پروژه ها به بخش هاي خصوصي و از طريق مشاركت هاي مردمي فراهم آورند كه اين كار متأسفانه در شهرداري ها به علت وجود بروكراسي هاي طولاني اداري با مشكل مواجه است.
5- اما مهم ترين بخش از وظايف شهرداري ها كه مي تواند منجر به تحقق شعار اقتصادي رهبر معظم انقلاب گردد ايجاد درآمدهاي پايدار است كه به صورت مشخص در برنامه پنجم توسعه نيز بدان اشاره شده و بايد در سال جاري مورد توجه جدي تري قرار گيرد، تا بتوان با ايجاد درآمد هاي پايدار به توليد كار و خدمات پرداخت.
اميد است شهرداري ها به لحاظ داشتن ظرفيت بالاي خدمت رساني و ارتباط مستقيم با لايه هاي مختلف اجتماعي پيشتاز در اجراي منويات معظم له در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني باشند.

سید مهدی احمدي عضو شورای اسلامی شهر ساری




استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 ارديبهشت 1391
نوراالهدی
حمید رضا نوروزی 4 ارديبهشت 1391
استاد گرامی وسرور ارجمند جناب آقای دکتر احمدی- باسلام - احتراما راهکارهای عالمانه و کارشناسی شما در صورت اجرا بسیار کارا و اثر بخش خواهد - متشکریم - نوروزی - بهره بردار برق نکا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.